Sektor e-commerce rozwija się obecnie wyjątkowo dynamicznie. Firmy w relacjach rozliczeniowych B2B muszą więc uciekać się do nowoczesnych rozwiązań, by zapewnić kontrahentom dogodne warunki współpracy. W jaki sposób można więc zintegrować sklep z płatnościami online dla B2B?
Płatności online dla B2B – które metody rozliczeń zyskują popularność?
Nie da się ukryć, że sytuacja ekonomiczna, a także rynek e-commerce są ze sobą ściśle powiązane. To z kolei skłania do poszukiwania rozwiązań w zakresie płatności B2B. Sprzedawca zwykle chce otrzymać należne środki tak szybko, jak jest to możliwe. Z kolei kupujący, nie zawsze jest w stanie pokryć koszty zakupów jednorazowo.
Złotym środkiem okazuje się wprowadzenie dwóch modeli płatności: ratalnych oraz odroczonych. Oba modele wymagają wdrożenia pewnych systemów i zintegrowania ich ze środowiskiem firmowym.
Płatności ratalne dla B2B
Płatności ratalne dla B2B to sposób na to, by kontrahent spłacał zobowiązanie w dogodnych ratach, podczas gdy sprzedawca otrzymuje zapłatę natychmiast.
Ten sposób finansowania transakcji jest korzystny zarówno z perspektywy wizerunkowej dla konkretnego sklepu internetowego, ale także jest on uwielbiany przez kontrahentów, którzy nie muszą już rezygnować z zakupów przez zbyt wysokie koszty.
System odroczonych płatności
Odroczone płatności to kolejny, wyjątkowo popularny sposób finansowania zakupów dla B2B. Jest to nic innego jak tylko wystawienie faktury z odpowiednio wydłużonym terminem na zapłatę należności.
Z perspektywy przedsiębiorcy, podczas wprowadzania systemu odroczonych płatności, najważniejsza staje się weryfikacja wiarygodności kontrahenta. Warto się upewnić, że wydłużenie terminu płatności, nie wpłynie negatywnie na płynność finansową danego sklepu, a także, że kontrahent wywiąże się w późniejszym okresie ze swoich zobowiązań.
Nowoczesne metody integracji sklepu z płatnościami online dla B2B – które warto znać?
Integracja płatności online to skuteczny sposób na to, by zautomatyzować procesy finansowania we własnym sklepie internetowym, a także wyjść naprzeciw współczesnym potrzebom kontrahentów.
Wdrożenie płatności ratalnych, a także systemu odroczonej płatności nie jest wyjątkowo wymagające. Wystarczy skorzystać z usług finansowych dla biznesu, a następnie zintegrować je z własnym środowiskiem. Można to zrobić w za pomocą:
- pełnej integracji za pomocą interfejsu REST API – pełna integracja doprowadza do tego, że poszczególne produkty zostaną w całości wdrożone do danego środowiska, a klient na stronie właściwego sklepu może bezpośrednio wypełnić wniosek o np. płatności ratalne i zgodzić się na warunki umowy;
- niepełna integracja za pomocą interfejsu REST API – w przypadku częściowej integracji, część finansowania odbywa się w środowisku firmy oferującej usługi, co oznacza, że dane klienta zostają przekazane w sposób automatyczny, a on sam uzupełnia wniosek na platformie usługodawcy;
- integracja za pomocą odnośnika – w tej opcji przedsiębiorca dodaje odnośniki w postaci linków, klient sam wypełnia wniosek, a akceptacja umowy odbywa się za pośrednictwem platformy usługodawcy;
- integracja za pomocą odpowiedniej wtyczki – gotowe wtyczki dla systemów e-commerce pozwalają na integrację płatności online bez udziału programistów.
Takie nowoczesne rozwiązania pozwalają zaadoptować sklep do współczesnych wymagań.
Tematyka finansów, gospodarki i przedsiębiorczości nie jest mi obca. Prywatnie prowadzę własną firmę, specjalizującą się w pozyskiwanie dotacji unijnych oraz środków na rozwój działalności gospodarczej.